Impactul organizarii de tip cluster in dezvoltarea performantelor companiilor

Descriere Eveniment

Indiferent de forma de organizare a companiei si de nivelul acesteia de dezvoltare (micro intreprindere, start-up, IMM, companie mare etc.) un manager isi pune permanent intrebarea: ce pot face pentru a creste performantele companiei pe care o conduc?

Va invitam la acest seminar cu o tema atipica, in cadrul caruia ne-am propus sa va oferim o perspectiva inovatoare pentru dezvoltare performantelor companiei dvs: un nou tip de orgaizare a circuitului valoric (value chain) si dezvoltarea inter-relationarii intre actorii activi din domeniul dvs. de activitate, prin racordarea afacerii la un cluster.

Clusterele sunt structuri de sprijin ale afacerilor, care activeaza intr-un anumit domeniu de activitate si includ firme interconectate, furnizori, institutii si organizatii conexe, care creeaza sinergii directe si indirecte intre ele. Initiative ale mediului privat, complementate de politica de dezvoltare economica au condus, in alte state ale lumii, la dezvoltarea unor clustere cu vechime de mai bine de una/doua decade. Acestea contribuie la competitivitatea firmelor membre, extinderea pietei si cresterea vizibilitatii acestora. Cateva exemple etalon de clustere sunt: Sillicon Valley (domeniul TIC, California, USA), Automotive Bavaria (domeniul industriei constructoare de masini, Germania), Minatec Grenoble (domeniul Micro-Nano Tehnologiilor, Franta). In Romania, in ultimii ani s-au reliefat astfel de structuri in mai multe orase din tara, acoperind multe domenii de activitate (energie, textile, mecatronica, ITC, energie verde, automotive etc.)

In cadrul cursului vom raspunde la urmatoarele intrebari:

  • Ce este un cluster si de ce este importanta aderarea companiilor la astfel de forme de organizare?
  • Care sunt beneficiile colaborarii intre diferitele tipuri de entitati care fac parte dintr-un cluster?
  • Care sunt pasii pentru crearea unui cluster / cum pot adera la un cluster deja existent?
  • Care sunt instrumentele prin care se poate dezvolta activitatea unui cluster competitiv?
  • Care sunt sursele potentiale de finantare ale clusterului?

Considerand caracteristica principala a clusterului, relationarea unor actori din acelasi domeniu de activitate sau din acelasi domenii inrudite, incurajam participarea companiilor care activeaza in domeniile industriilor creative si culturale.

Agenda eveniment:

  • 13:00 - 13:30 Inregistrare participanti
  • 13:30 - 15:45 Prima parte
  • 15:45 - 16:00 Pauza
  • 16:00 - 18:00 Partea a doua

Evenimentul va fi sustinut de Dragos Pislaru, expert GEA Strategy & Consulting.

Domeniile de activitate incluse in grupa "Industrii creative si culturale" dupa European Cluster Observatory si studii de referinta precum Priority Sector Report: Creative and Cultural Industries (Power, Nielsen, 2012) sunt cele care au Cod CAEN: 1812, 1813, 1814, 1820, 2680, 3220, 4761, 4762, 4763, 5811, 5812, 5813, 5814, 5819, 5821, 5829, 5911, 5912, 5913, 5914, 5920, 6010, 6020, 6201, 6202, 6209, 6312, 6391, 7111, 7311, 7312, 7410, 7420, 7430, 7722, 8552, 9001, 9002, 9003, 9004, 9101, 9102, 9103, 9329.

Speakeri

Dragos Pislaru GEA Strategy & Consulting

Distribuie evenimentul tuturor prietenilor tai